Elżbieta Sztramska

Swoją przygodę z językiem niemieckim rozpoczęłam tuż po zdaniu matury, kiedy to zainspirowana chęcią nauczenia się języka naszych zachodnich sąsiadów, wyjechałam do Niemiec jako Au-Pair. Po rocznym pobycie w pięknym miasteczku Albstadt, ukończeniu profesjonalnych kursów językowych dla cudzoziemców, zafascynowana językiem, kulturą i obyczajami tego kraju, postanowiłam rozpocząć studia germanistyczne. Już w trakcie studiów w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych odkryłam jedną ze swych życiowych pasji, a mianowicie nauczanie języka niemieckiego. Praca jako lektor w jednej z poznańskich szkół językowych, tylko utwierdziła mnie w przekonaniu, że moją miłością jest język niemiecki i wszystko to, co jest z nim związane. Jeśli tylko czas mi na to pozwala, sięgam po niemiecką literaturę, która za każdym razem rozpościera przede mną całe mnóstwo ciekawych słówek, wyrażeń czy konstrukcji zdaniowych. Bowiem w nauce języka obcego nigdy nie można spocząć na laurach. Zawsze jest jeszcze coś nowego do odkrycia. I pomimo tego, że już minęło trochę czasu od ukończenia studiów magisterskich na UAM w Poznaniu, staram się ciągle doskonalić i poszerzać swoją wiedzę z zakresu języka niemieckiego, którą z pewnością wykorzystam podczas pracy w szkole Deutsch-Meister.

Nauczanie młodzieży tak, jak i dorosłych sprawia mi dużo przyjemności. Obserwowanie postępów moich uczniów jest dla mnie źródłem ogromnej satysfakcji, radości, a także nagrodą za włożony trud w proces nauczania. W pracy nauczyciela cenię sobie najbardziej kontakt z drugim człowiekiem. Każdy z uczniów prezentuje inny poziom językowy, posiada odmienne potrzeby, dlatego staram się w taki sposób konstruować zajęcia, aby każdy mógł w nich znaleźć coś dla siebie. Podczas prowadzenia zajęć wykorzystuję zdobytą podczas studiów wiedzę metodyczną, a także merytoryczną. Jestem zwolenniczką połączenia „przyjemnego z pożytecznym”, dlatego urozmaicam prowadzone przeze mnie lekcje różnymi grami, a także zabawami językowymi. Stosuję różnorodne ćwiczenia, których celem jest pobudzenie kreatywności uczniów, a także stworzenie przyjemnej atmosfery pracy, która niewątpliwie sprzyja efektywnej nauce.